به نام خدا موضوع: رویکردها درآموزش زبان فارسی ابتدایی
چکیده:رویکرد از نظر لغوی به معنای روی کردن و نگاه کردن است و از نظر اصطلاحی بنیادهای اساسی هستند که در فرایند یاددهی ـ یادگیری استفاده می شود. هدف اصلی از این رویکردها برای ارائه بهتر و گام به گام مفاهیم به دانش آموزان می باشد که به وسیله آن روشها و رویه ها را مشخص می کنند. ما در این مقاله به وسیله کتب و مقالات متعددی که دراین زمینه نوشته شده اند به بررسی نقش رویکردها در آموزش زبان فار
امام سجاد(ع) می فرمایند:
خداوند ابوابی ازعلم بر تو گشوده
پس اگر درآموزش مردم نیکی کنی وتندی نکنی ودلتنگشان نکنی خداوند از فضل وکرمش دانش بر خواهد افزود
اگر محرومشان کنی ودلتنگشان کنی خداوند دانش وصفای آن را از تو باز گیرد واز جایگاه بلندی که در دلها داری فرود آورد.
بشر در طول تاریخ بازی های مختلفی را اختراع کرده
اند. انسان ها همیشه یک نوع بازی برایشان بسیار پرشور است به عنوان مثال٬ یکی
بسکتبال را بسیار دوست دارد٬ یکی شطرنج را و یکی بازی های ویدئویی را. بازی ها
قدرت فوق العاده ای دارند و احساسات مختلفی را در افراد ایجاد میکند. شما
درگیر بازی میشوید و میخواهید که بازی را ادامه دهید و در نهایت از نتیجه بازی
احساس رضایت پیدا کنید. یک بازی که به درستی طراحی شده باشد میتواند بر انگیزه
افراد تاثیر بگذارد و افر
بشر در طول تاریخ بازی های مختلفی را اختراع کرده
اند. انسان ها همیشه یک نوع بازی برایشان بسیار پرشور است به عنوان مثال٬ یکی
بسکتبال را بسیار دوست دارد٬ یکی شطرنج را و یکی بازی های ویدئویی را. بازی ها
قدرت فوق العاده ای دارند و احساسات مختلفی را در افراد ایجاد میکند. شما
درگیر بازی میشوید و میخواهید که بازی را ادامه دهید و در نهایت از نتیجه بازی
احساس رضایت پیدا کنید. یک بازی که به درستی طراحی شده باشد میتواند بر انگیزه
افراد تاثیر بگذارد و افر
انسان، لحظههایی را فلسفی زندگی میکند و اهمیت این لحظات حیات تا بدانجاست که حتی میتوان گفت هستی انسان در چنین لحظههایی شکوفا میشود و از سوی دیگر هر گونه روکردن به اصلها و بنیاد چیزها گام نهادن به قلمرو فلسفه است. بنابراین فلسفه همگانی است و منحصر به فلاسفه نیست (نقیبزاده، ۱۳۷۴). سؤالی که اینجا مطرح میشود این است که اگر فلسفه همگانی است، بنابراین چرا کودکان نتوانند درگیر آن شوند؟ اگر چه قدرت تمیز، داوری، مفهومسازی و استدلال
درباره این سایت